torsdag 4 september 2014

PL, beställningskort mm

Äntligen har jag haft lite tid och ork att pyssla igen. Roligast är att jag kommit igång med PL:andet.
Resultatet är följande:
Jag började med ett 6x8" album med bilder från vår båtresa i somras.
Första uppslaget

Första uppslagets vänstersida i detalj

Första uppslagets högersida i detalj

Andra uppslaget

Andra uppslagets vänstra sida

Andra uppslagets högra sida

Tredje uppslaget

Tredje uppslagets vänstersida

Tredje uppslagets högersida

Sen fick jag en beställning på ett kort till en blivande 30 åring. Jag ville göra något annorlunda så jag gjorde ett popup kort :) 
Jätteroligt att göra och faktiskt mycket enklare än jag trodde. Så här blev det.
Figurerna i själva explosionen är skurna med Silhouetten. Jag har tänkt att verkligen börja använda den igen!
Framifrån

Lite snett från sidan

Ihoppackad så att det går att lägga i ett kuvert.

Och så lite mer PL:ande fast i 12x12" format. Jag har tänkt att göra veckouppslag och inser att jag ligger jääääättelångt efter. Men börjar iaf. :)
Råkade handla lite när jag var på CiLi in Papers i Göteborg igen. Vågar mig inte dit på ett tag igen. Skrattar ;)

Vecka 25 är första veckan i albumet. Anledningen till att jag börjar med vecka 25 är symboliskt för nystarten i samband med vår flytt till Svenshögen.
Så här blev det!
Vecka 25 - hela uppslaget (lite kasst ljus på denna bild tyvärr)

Vecka 25 - vänstra delen av uppslaget

Vecka 25 - högra delen av uppslaget

Det kommer mer framöver då jag faktiskt kommit igång lite med pysslandet. Roligt som bara den!
Får passa på mellan alla andra bestyr. :)

Kram
Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar